Knug i Kungsbacka

Klart grabben ska ha fest när han kommer hem. Så tänkte säkerligen inte Stefan när han bjöd till kalas i Kungsbacka. Han tänkte nog mer "ööh, kött å ketchup gott". Jag tänkte; sova.

Rummet
I Stefans så kallade vardagsrum är det inte mycket att fästa ögonen vid. En minimal Chuck Norris-tavla hänger bredvid den 120x200 centimeter stora sängen. I övrigt finns det två stycken svarta lädersoffor, ett stort glasbord, ett litet glasbord, ett glasskåp och ett tevebord med tillhörande teve. Datorn är inbyggd i en före detta garderob. Mot en enkelriktad gata vätter två fönster. Väggarna är vita. Rummet är lika tråkigt som min beskrivning. Två små skedar av fem.

Sömnen
Efter en god kväll med mycket sprit, skitsnack och Billy Talent var det dags att krypa ner i den medhavda sovsäcken. Jag lade mig i den stora soffan som går längs med väggen som ligger jäms med vägen. Tyvärr är min egna sovsäck kvar i Kalmar och jag har fått låna en hemifrån. En sovsäck som jag vanligtvis skulle säga nej till så om det skulle kosta mig livet. Men idag är jag glad och känner för att leva lite till. Sovsäcken är tät, för tät och all värme stannar kvar inne i den vilket resulterar i en fruktansvärd hetta och en svettig undertecknad. Som om inte det vore nog placerar Stefan sin arm i mitt ansikte ett flertal gånger under natten. MEN (det kommer alltid ett men) soffan är väldigt bekväm att sova på vilket gör att det inte är några problem att somna om när jag vaknat av värme- eller handslag. Således delar jag ut två komma fem skedar till sömnen i Stefans ställe.

Drömmar
Ånyo något snuskigt. Heja! Fyra av fem.

/Pelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0