Livet på landet

Den förlorade sonen återvänder till Öxabäck efter fem månaders frånvaro. Är sängen som den brukade vara eller har saker förändrats?

Rummet
Husets minsta rum går helt i blått, bortsett från den stora Guns N' Roses-flaggan och ett par tidningsurklipp som bryter upp den blå dominansen. Det stora blå skänker ro till rummet och lyckas faktiskt undvika att bli tråkigt. Tyvärr används rummet nu för tiden till förvaring av allehanda saker och en enorm byrå täcker av ena väggen helt. Sängen är 105x200 centimeter och visar sig vara obäddad, inte ens ett täcke finns. Tack mamma. Att man måste ta hand om sig när i hembygden också.. dagens äldre alltså. Trots den ansträngande uppgiften att bädda klockan fyra mitt i natten (efter att ha somnat framför teven på klassiskt maner) var det skönt att glida ner i sängen. Saker och ting har definitivt blivit sämre sen jag flyttade hemifrån och därav blir betyget enbart två och en halv små skedar utav fem.



Sömnen
Jag bäddade ner mig med en filt - något illaluktande - jag tog från teverummet och till mitt förfogande fanns redan två stycken kuddar. När jag vaknade upp sex timmar senare konstaterade jag att sömnen varit utmärkt. Det täcke jag tidigare använt när jag sovit hemma är tjockt och ofta har jag upp med en alldeles för hög kroppstemperatur. Nu slapp jag det och trots att dörren till rummet var stängd så höll sig temperaturen i rummet på en bra nivå så det blir fyra av fem skedar här.



Drömmar
Har svaga minnen av att jag drömde om att jag hade superkrafter. Dödade flera i klassen (oklart vilka) med dessa krafter. Psykopatpoäng: tio. Marcus fick bita det sura äpplet kommer jag ihåg men vaknade på något mirakulöst sätt till liv igen. Skoj för honom. Fyra av fem skedar.



/Pelle Bengtsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0