And you can tell everybody that this is your säng, Elton

Jag är först ut på redaktionen att recensera en av mina medarbetares sovplats. En uppgift som både värmer och skrämmer. Kan jag stänga ute mina förutfattade meningar och inte låta mig påverkas av vad han redan har sagt om sin säng? Kommer det bli dålig stämning i fikarummmet? Men framförallt, kommer jag bli Elton?!

Rummet
Eltons rum har exakt samma planlösning som min egen. Man kommer in i hallen/köket som sedan leder in i ett rum som svänger av till höger. En liten vägg gör att det blir något avskilt in till sängen. För in till höger har han sin säng. Precis som jag Väggarna är Stockholmsvita. Eller va fan jag vet inte hur det ser ut, men jag har hört ordet iaf. Vita är de. Intill sängen står ELtons datorbord med en dator på. Praktiskt när man går upp att bara sätta sig direkt vid datorn/att man kan ligga kvar i sängen och kolla på datorn. I övrigt finns det en soffa, en bokhylla, en liten byrå och ett soffbord i lägenheten. En funktionell och bra lösning tycker jag. Sen har han en underbar datorstol. Den är rummets höjdpunkt. Det är somma att vara kung utan dyslexi och med lägre hårfäste. Rummets bottennapp är de dåliga möjligheterna till mörkläggning. Av fyra fönster är det bara två som har gardiner. Nog för att han bor på tredje våningen, men om man verkligen vill se in så går det. Därför tvignades jag mer eller mindre att gå helt påklädd tills sängdags. Det är inte okej!!

Betyg: Rummet får 2,5 lilla skeden av fem möjliga. Trots en bra lösning, en underbar datastol och datorn nära sängen så tar min svennighet över. Jag vill inte att folk ska se mig, höra mig, röra mig, tänka på mig osv. DE KAN JU TRO ATT JAG ÄR NÅGOT!! PS. Sen är det ljust på morgonen.



Sängen

"Det var en gång en säng som inte var som alla andra sängar. Sängen var en lite äldre säng och hade sett mycket i sina dar. Med sina 80 cm var sängen oftast mindre alla de andra sängarna men han var lika glad för det. Den här lilla sägen bodde hos Elton Hansson." Så skulle en saga om Eltons säng börja. När sedan hjälten (sängen) fick sina lärdomar genom sagan och tillslut blev en erfarenhet rikare så skulle den fortfarande vara hård. Förbannat hård för att inte säga för mycket. Jag förstår att Elton har ont i ryggen, hans säng är ju stenhård! Men det passar Elton som gillar arbetarsporten fotboll och laget manchester united när sporten egentligen förvandlats till överklassunderhållning där de verkliga supportrarna får spara i månader för att ens ha råd med en matchtröja.I övrigt har sängen fyra kompanjoner i sagan. De tre mjuka kuddarna och det beskyddande täcket. Av de tre kuddarna använde jag bara två, och båda var till belåtenhet. Det samma med täcket. När det vardags att sova slog jag i väggen ett par gånger och ramlar nästan ur lika många gånger. Under sömnen kan jag inte klaga och sömnen var någorlunda bra.

Betyg: Eltons säng får faktiskt bara det blygsamma betyget två lilla skeden av två möjliga. Anledning? PRO har mindre ryggproblem än mig nu!




Drömmar:
Inget jag kommer ihåg, Inget betyg,

Totalt betyg: Två lilla skeden av fem möjliga blir betyget på att sova som Elton. Hans lägenhet funkar mycket bra att bo i och han har löst det med dator med mera bra. Men sängen och mörkläggningen är undermålig. Det blir inte lägre för att jag trots det kunde somna och inte vaknade under natten.



/Robin Johansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0