Räfjakt och vin > sömn

Återigen sist ut av redaktionsmedlemmarna när det gäller en gemensam sak. Hoppas självfallet upprepa läsarstormen från förra inlägget.

Säng
Har i och med flytten från korridor till kollektiv även bytt säng. Den tidigare var en futtig säng med ynka 90 centimeter i bredd. Jag har ingen exakt data på den nya sängen men att den är bredare är ett faktum. Lagom mjuk att ligga på trots att Carolina och Mikael jobbat idogt på den. Får medge att den inte är något mot Nicklas magnifika 120x200 säng men de nätter jag spenderat i den nya har lovat gott inför framtiden.

Position
Anything goes tonight som en dekadent och patetisk rockstjärna sjöng mot slutet av 80-talet. Framstupa sidoläge är ursprungspositionen och därifrån kan det utveckla sig till det som känns bäst för natten. Att sova på rygg gör kvinnofolk och gruvarbetare, således inget jag ens fantiserar om att göra. Sovandes på mage med huvudet åt sidan, med stöd av en arm under kudden, förekommer ganska frekvent. Är inget att rekommendera för den svagnackade men om det framstupa sidoläget inte fungerar är detta en fullgod ersättare. Syreintaget blir inte så väl men det fungerar de facto till ens fördel då du i princip kväver dig till sömns.

Längd

Som de tidigare redaktionsmedlemmarna påkeat är min sömnlängd så minimal som möjligt. Sova är ett överskattat nöje som bäst lämpar sig för människor utan någon framtid. De kan lika gärna spendera tid de kommer slösa bort i framtiden i sängen så de inte stör mig med sitt utseende eller är i vägen med sina överviktiga klumpar till kroppar. Sov vidare proletärer, allt är under kontroll. Själv nöjer jag mig med fyra till fem timmars sömn så jag får fem sjättedelar utav dygnet över till nöjen som att dricka vin, spela golf och jaga räv.

Egenheter
Det kan förekomma problem att skilja dröm ifrån verklighet vid vissa tillfällen. Men det är snarare ett minnesproblem som orsakats av obskyra mängder Château la Mondotte (fruktigt rödvin med ljuvlig och långvarig eftersmak, varunr 4426, 1990 kronor per flaska) och valium.

/Pelle Bengtsson

Kommentarer
Postat av: Elton

Att du även powernappar en till två gånger per dag bör även det räknas in i dina sovtimmar Per...

2008-07-06 @ 13:43:25
URL: http://sovaborta.blogg.se/
Postat av: Per

Du överdriver mitt powernapande, det är långt ifrån dagligen förekommande och när de förekommer är de utav en sådan längd att de kan fördelas jämnt över resten av veckans sovtimmar utan att göra någon skillnad sett till antalet sovtimmar per vecka.

2008-07-06 @ 16:12:26
Postat av: Robilol

Pers sovtimmar per vecka :D Hilerious!!

2008-07-06 @ 22:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0