Att sova i monsunen

Efter att ha tillbringat en natt i de fina lakanen på ett hotell var det dags att bege sig mot Varberg och en jättecruising. På grund av diverse problem och en hel del massa matcher av beachvolley där jag mest skadade mig så tog det lite extra tid så vi missade själva cruisingen. Dock laddade vi för en helkväll på staden med lite grill och chill hos Karro. Inte fel.

Rummet
Det slutade med att vi sov på Karros föräldrars glasveranda som har trädäck och vackra blommor. Smakfullt inrett och vackert som bara den. Dock försämras betyget något av att vi flyttade undan det mesta för att få plats att sova. Men innan det så stod det soffor och grejer och allt var väldigt fint. Vet inte om vi lyckades återställa det mesta men men. Fint var det med alla blommor och så. Själv så var favoritgrejen taket. Jag ÄLSKAR att sova under plasttak (tror det var plast, kanske plåt). Det smattrar så gött och man sjunker in i sömnen direkt. Så gött. Att det regnade så det nästan mullrade inne på verandan såg jag inte som någon nackdel utan mest att det var mysigt. Full pott blir det, mycket på grund av regnet som öste ned och vetskapen om att om vi sovit i tält hade vi varit dyblöta.



Sängen

Hotellsängen blev utbytt mot mitt självuppblåsbara liggunderlag. Och vilken säng det var. Den var hård och knappt något skydd mot plankorna. Trots detta gillar jag den. Så gött att halvligga på ett liggunderlag och ha hälften utanför och lyssna på regnets smatter. Tycker det är riktigt fint att sova ute/på verandan, mycket frisk luft och lagom mjukt underlag. Lite minus för att det blev lite trångt eftersom vi var ganska många. Stort plus för att ingen av dem snarkade eller värre.
Tre lilla skeden av fem blir det här.



Drömmar
Drömde att jag var och badade, vilket var lite logiskt på grund av allt regn. En bra dröm men inte mycket mer.

/ Elton

Kommentarer
Postat av: malincatrin

Den helgen var ju en klass i sig.. Det var inte många klädesplagg som var torra på grund av allt regn.. Hehe! Men Varberg är en fin stad :D

2008-07-28 @ 22:03:34
URL: http://malincatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0