Bäddsoffan, den praktiska sovplatsen

I detta nu befinner jag mig på vindiga västkusten och därför ska jag beskriva min sovplats här.

Sängen


I mitt fädernehem på västkusten sover jag allt som oftast som en prins i min stora bäddsoffa. Sovalternativen är två. Antingen sover du i den som en soffa, vilket gör den till en ca 80 cm bred säng, eller så fäller du ut den helt och får istället en dubbelt så stor säng. Storleken på sängen ger såklart många pluspoäng. Att så många som fyra personer sovit i den samtidigt utan allt för stora problem är också en klar fördel. En nackdel är att den är hyfsat hård fortfarande, även med en liten bäddmadrass över själva soffan. Kuddarna till den är mjuka och hela konstruktionen är väldigt snygg.


Rummet

Är enkelt avdelat från resten av källaren med ett draperi, vilket ger lite avskildhet men som inte skyddar från ljud från min systers närliggande rum. Att hon talar i telefon halva nätterna stör nattsömnen som bara den. I övrigt finns det ett bord, en fotölj (full med kläder), en garderob som mössen haft lekstuga i efter kattens bortgång och ett skåp fullt med warhammergubbar från ungdomsåren. Funktionellt rum men inte så mycket mer. Saknas en del tavlor på väggarna då dessa återfinns i Kalmar, så lite tomt.

Betyget
En bra säng som man får en god natts sömn av. Vilket kan bero på det långa avståndet från mor och fars sovrum där det kommer snarkningar som kan få de döda att åter vandra på jorden. Rummet är lite tråkigt men funktionellt och sängens storlek ger mig stor glädje eftersom jag i vanliga fall knappt får plats på min säng i Kalmar.
Betyget blir trots en viss hårdhet i sängen hela fyra lilla skeden! En riktigt go säng att sova i helt enkelt. Lägg till mackor med västkustsallad och mängder med serietidningar så blir det ännu bättre.
Västkusten=Bästkusten


/Jonas Hansson

Kommentarer
Postat av: malincatrin

Så sant så sant .. att västkusten = bästkusten alltså.

2008-07-17 @ 12:47:28
URL: http://malincatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0