Pensionärsliv i Nybro

Efter två hårda nätter på Öland blev det direkt en resa till Nybro där fina aktiviteter som tevespelande och tacosätande skulle utövas. Men jag var där för sömnen.

Rummet
Pensionären Anders Liffner, 24 år gammal, bjöd hem oss för kaffe och det sedvanliga kaffebrödet. Nyheten om det annalkande köpet av en sjöstuga för 350 000 kronor hade redan nåt våra öron och det bjöds på många goda skratt. Än fler när vi fick reda på att det inte var ett skämt. Efter fikastunden var det då dags för lite moderniteter i form utav tevespel. Rummet vi satt i och spelade är öppet och ljust, färgerna går i vitt och beigt. Tre stora fönster vätter mot grannlägenheterna på andra sidan gatan och många glada vink utbyttes med de trevliga damerna på den andra balkongen. Återigen var jag sent ute i paxandet och fick därmed nöja mig med att sova på en schäslong med fötterna vilandes på en liten pall. Välkomponerat och trevligt rum med hög mysfaktor. Fyra utav fem små skedar.



Sömnen
Sömnen anländer inte förrän vid fem-tiden då jag har blivit måttligt trött på de aldrig sinande mellansekvenserna i Metal Gear Solid och rännandet fram och tillbaka. Jag bäddar ner mig med en filt och lägger huvudet till rätta och somnar in snabbt. Trots att inga gardiner drogs för eller persienner drogs ner så störde inte solen nämnvärt på morgonen. Grannhuset skymde väl den gula pricken och enbart vanligt morgonljus sipprade in, inte någon dödsstråle of doom +10. Kim hade innan varnat för att schäslongen skull orsaka ryggvärk men något sådant märkte jag inte av, ty jag är rakryggad och inte något krökryggat kräk med smak för guld och stora näsor. Därav får sömnen i pensionärshemmet fyra av fem små skedar.



Drömmar

Något snuskigt. Fyra av fem.



/Pelle Bengtsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0