Så sover jag, av Elton Hansson

Eftersom vi tre som driver denna bloggen har VÄLDIGT olika sovvanor och egenheter kan det vara på sin plats med en liten översikt på varje skribent om hur vi sover osv. Först ut är jag (Elton) som ska beskriva hur jag sover, när jag sover och varför jag tycker att det bästa som finns är att somna halvvägs in i ett Scrubsavsnitt.

Säng
Gammal åttiosäng som ärvts av Mormor. Rejält nedsliten och hårdare än att sova direkt på marken. Gjord av någon sorts sämre trämaterial.

Position
Som så många före mig upptäckt ger framstupa sidoläge en fria luftvägar och en väldigt lätthet att få syre. Därför är det i denna position som jag tillbringar de flesta nätter. Nackdelen är att den tar upp ganska mycket plats av min lilla säng. Med sällskap i sängen är denna position en omöjlighet.
Kalla vinternätter är även fosterställning en favorit.

Längd
På sömnen då naturligtvis. Sju timmar är min optimala sömn eller kanske till och med maxgränsen. Överskrids den så blir jag trött och tjurig. Powernaps och tupplurar hör till ovanligheterna även om jag mellan fem och sju på eftermiddagarna oftast dödar tid och slappnar av framför en drös avsnitt av diverse TV-serier.
Enligt mina tidiga beräkningar borde detta sätta mig någonstans mellan sjusovaren Robin och vampyren Per som aldrig sover utan bara vilar ögonen från solen. Men det återstå att se efter att de skrivit sina egna.

Egenheter
Har väldigt svårt att somna när det är tyst. Har enligt mina föräldrar alltid lidit av denna åkomma och fick därför alltid sova i rummet bredvid TV när jag var liten. När jag var mindre brukade jag lyssna på musik för att få denna trygghet av ljud, men nu för tiden så sätter jag på ett halvintressant avsnitt på datorn och somnar in. Sedan ser jag andra halvan av avsnittet när jag äter frukost dagen därpå.

Om det är något ni tycker jag glömt eller vill fråga om så är det bara att kommentera så ska jag självklart svara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0