“Sova the right way” by Robin Johansson

Jag (Robin) följer upp den gode Eltons presentation. Det är som han nämnde stor skillnad på våra sovvanor. Jag har inga problem med tystnad, sover inte i en barnsäng och tittar klart på mina tv-serier innan sängen. Men ibland kan jag köra en Pippi Långstrump och har en förkärlek för snoozeknappen. 

Säng
Eftersom jag är den på redaktionen med mest sovtimmar så är det kanske ingen skräll att jag sover i en 120x200-säng. Mycket utrymme så man inte slår i någon vägg eller störs på annat sätt under dvalan. Sängen är inte mer än ett år gammal, stabil med en bra madrass. Två kuddar är ett måste.

Position
På den här punkten är jag lik kamrat Elton. Framåtstupa sidoläge. Vänstersidan neråt är det vanliga med armen under kudden för extra stabilitet. Är inte ofta jag byter position. Men om det händer så är det oftast Dolly Partons mardrömsposition som gäller, ryggliggandes!!!

Längd
Min sovlängd är utan tvekan den längsta på redaktionen. Om inget stör, typ den jävla väckarklockan, så sover jag oftast minst 10 timmar. Ännu längre är inte ovanligt. Sova är skönt. Pungt! Oftast sover jag ju inte allt i ett sträck. Att somna om både fem och sex gånger är inte svårt. Även när klockan ringer så sover jag länge. Jag snoozear oftast tills det inte längre finns några snoozeningar kvar. Erkänner att försovningar förekommer från och till (sorry mom).

Egenheter

Jag är oftast uppe tills jag är tillräckligt trött för att somna snabbt. Har svårt att gå och lägga mig för att jag ska upp tidigt, då blir det istället mindre sömn. Det värsta jag vet, är att inte kunna somna. Om ett sådant scenario uppstår och jag verkligen måste ligga i sängen och försöka så får jag ta till åtgärder. Ett knep som jag då och då försöker är att byta sovriktning i sängen. Jag flyttar ner kuddarna till där fötterna ska vara och sover åt andra hållet istället. Det har varierande resultat, men ger en mental push.

Jag pratar i sömnen sägs det. Svårt för mig att säga men jag tror inte mina föräldrar kört psykterror på mig och lurat i mig att jag snackar i sömnen. Det händer även att jag går upp och gör saker när jag drömmer, i ett halvt vaket halvt sovande tillstånd har jag bland annat gått och satt på mig byxor för att jag måste gå ut, stått med täcket över axlarna för att jag tror det är en orm med mera.

 

/Robin Johansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0