En midsommarsnattsdröm del 3

Ni har väntat. Ni har fruktat. Del tre i en berättelse är oftast helt värdelös, ett hån mot mänskligheten och allt som tidigare varit. Vi kan ta ett gäng skräckexempel från filmernas värld; Sagan om Konungens Återkomst, Alien 3, Spiderman 3, Jaws 3-D, Rush Hour 3, Saw 3, Star Wars: Revenge of the Sith, X-Men: The Last Stand. Jag skulle kunna hålla på i dagar. Om jag fick betalt. Vilket jag inte får. Så nu skiter jag i det här med att gå ner i underdogpositionen och levererar istället tidernas bästa och största sovrapport! Direkt från Göteborg.
Rummet


Tältet är utav sorten tremanna och bjuder därav på gott med utrymme. Det är inte så mycket roligt att kolla på i själva tältet men här är det uppenbart att funktionalitet går före komfort och estetik. Inget fel i det, har man en fabläss för en sådan arbetarsyssla som att campa är säkert tältet en femma. Men för mig är det här proletär/luffarboendet inte värt mer än tre små skedar.



Sömnen


Nedbäddad i en enkel sovsäck för 299 kronor från Stadium är jag förvånansvärt tillfreds under sömnen. Jag ligger ovanpå ett grått liggunderlag som jag av någon anledning fått utav min tältkamrat Jonas. Mitt egna svarta liggunderlag, också det från Stadium (kitschigt, jag vet), ligger och drar sig i ett hörn medan Jonas valt det gröna gräset som liggunderlag. Trots en morgonsol som tränger in genom det blåa yttertältet störs jag inte nämnvärt av det och värmen ligger kvar på en behaglig nivå på morgonen. Det morgonregn som föll innan solen gick upp hjälpte säkerligen till att hålla värmen nere. Ibland kräver en god sömn även lite tur med vädret. Dock uppstår ett stort minus när jag vrider mitt huvud åt vänster när jag väl vaknat. Blott ett par decimeter ifrån mig ligger det en brun pöl som snabbt identifieras som spya med hjälp från Jonas. Jag har svårt att tänka mig en värre sängkamrat dagen efter. Tänk er den blandningen av grus, spån och vatten som alla medelklassungar gjorde i lågstadiet. Självklart drar spyan ner upplevelsen. Så det blir fyra svaga små skedar utav fem möjliga.



Drömmar

Inga drömmar att rapportera den här gången. Så liksom de första nätterna hos Nicklas är det skönt att slippa drömmar ibland, särskilt när man kan vara något påverkad av alkohol och två år gammal tobak. Fyra små skedar återigen.



/Pelle Bengtsson

Kommentarer
Postat av: Nils

Star Wars: Revenge of the Sith ett skräckexempel????



skojar du?

Star Wars: Episode I - The Phantom Menace och Star Wars: Episode II - Attack of the Clones SUGER FAN KUK

Revenge of the Sith äger de båda

2008-07-03 @ 16:41:25
Postat av: Per

Den är minst lika värdelös - om inte sämre - än de två tidigare filmerna som du nämnde. Exakt samma effektrunkeri, exakt samma värdelösa dialog, exakt samma usla skådisar. Jag ser inte vart det gick annorlunda gentemot de tidigare. Jag ser bara vart det gick fel. Igen. Och igen.

2008-07-03 @ 18:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0