Nicklas Carlsson

Rummet

Ack vilken välkomponerad symfoni Nicklas Carlssons rum är! Väggarna skiner i elfenbensvitt och det är massage för ögonen. Utmed väggarna runt den 120 centimeter breda sängen hänger det inramade posters som skänker välbehövlig variation till rummets komposition. Jämte sängen står det en dator vilket är utmärkt för den moderna människan som snabbt kan behöva göra något arbete direkt efter uppstigning. Ytterliggare komplement till sängen är den lilla sänglampan som har en bra ljusstyrka men den blir lätt varm snabbt och det är en ytterst obehaglig upplevelse att komma åt lamphuvudet när man ska släcka ner för en god natts sömn.


Jag ger således Nicklas rum och sängkomplement fyra lilla skedar utav fem.



Sängen

Nu till sänghimmeln. Den mäter imponerande 120x200 centimeter vilket är otroligt generöst och välvilligt. Att gå från en vanlig 90x200 till den här enorma bingen är en omvälvande upplevelse. Och nästan lite skrämmande. När jag sträcker ut mig som mest känns det som om jag ska trilla ur kojen trots jag har flera centimeter till godo. Ytterst märkligt på min ära! Madrassen har en utsökt blandning av mjukt och hårt och det tar inte många minuter innan ögonen släckts för natten. Till sängen följer även två tunna kuddar men om de kombineras ovanpå varandra till en enhet fungerar de alldeles utmärkt som huvudstöd.


Nicklas säng är en dröm att sova i och betyget kan inte bli annat än fem lilla skedar utav fem.


Drömmar

Efter tre himmelska nätter i den stora slafen har jag bara haft en dröm jag kommer ihåg. Drömmen var väldigt kort och gick i stort sett ut på att Klitor IS var i sitt vanliga esse och spelade ut någon motståndare.

Därmed behagligt värre när jag väl drömde och de övriga nätterna har förflutit snabbt tack vare avsaknaden av drömmar.


Jag väljer här att se det positivt att vara utan drömmar och delar därmed ut fyra lilla skedar utav fem.



Drömmar del 2

Natten mellan onsdag och torsdag (25-26 juni) drömde jag att jag tillsammans med Ihsahn (Emperor) spelade flera Rage Against The Machine-låtar. Tror vi även spelade Emperor-låten Curse You All Men! men jag är ganska osäker då jag inte lyssnat på den på nåt år eller så. Ganska märkligt, då det är en fantastisk låt. Hur som helst vill jag ge denna drömkvällen full pott för liksom.. RATM. Går inte att säga emot.



/Pelle Bengtsson


Kommentarer
Postat av: Camilla

Kika gärna i på min blogg och säg vad du tycker!

2008-06-23 @ 10:38:37
URL: http://blommornasplanet.blogg.se/
Postat av: M a m m a . J e s s i c a

Hej, ursäkta att jag skriver det här.. men om du vill får du gärna rösta på mig här; http://www.theguide.nu/bloggtoppen.htm "Mamma Jessica" =)

2008-06-23 @ 10:43:19
URL: http://jyees89.blogg.se/
Postat av: Emanuel Tanno

Till Camilla och Mamma/Jessica. Nej det tänker jag inte göra. Håll käft.

2008-06-23 @ 15:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0